Anna Johansson, Perniö

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
askouj
Viestit: 7
Liittynyt: 04.01.2019 13:40
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Anna Johansson, Perniö

Viesti Kirjoittaja askouj » 24.02.2022 18:39

Anna Johansson, Perniö
Anna toimi piikana Perniön isoilla maatiloilla (Mussaari, Öyrilä) 1900-luvun alkuvuosina ja synnytti niinä vuosina 6 lasta, kaikki isättömiä. Anna muutti sukunimensä muotoon Jutila, tuolloin vuosisadan alkuvuosina. Lapsista neljä kuoli aivan lapsina, mutta vain Paavo ja Arvo jäivät eloon ja perustivat perheet. Arvolle erityisesti tarvitaan isä, sillä hän oli minun isäni!

ajattiojriK
Viestit: 157
Liittynyt: 26.03.2017 16:49

Re: Anna Johansson, Perniö

Viesti Kirjoittaja ajattiojriK » 24.02.2022 22:20

Sinulla pitäisi ainakin olla valmiina kirkonkirja-sukututkimus esivanhemmistasi ja ehkä hieman sitä pikkuserkku-osastoakin, jotta tiedät mitä kaikkia sukunimiä siellä 'reunoilla' on olemassa. Nykyajasta ehkä jonnekin 1800-luvun alkupuolelle saakka.

Ja sitten, jos raha ei jarruta asiaa, niin tee BigY-700 ja Family Finder dna-testit ja sitten tulosten valmistuttua kopioi FF-tulokset myös Myheritagen puolelle.

Sen jälkeen alkaisi jonkinlainen pitkä ja hankala dna-tulosten perkaaminen, jolloin saattaisi paljastua henkilöitä jotka eivät näytä olevan sinun sukulaisiasi kirkonkirja-sukututkimuksen mukaan mutta ovat dna:n mukaan, joten he olisivat ehkä sitten sieltä tuntemattomalta puolelta.

Asiaan liittyy ehkä sisarpuolien tai heidän jälkeläistensä FF-testaaminen. Onko heitä tai suostuvatko tekemään testin, ja kuka maksaa, tässä on yksi hidastava kysymys.

Asia on helpommin sanottu kuin tehty, mutta tuossa on yksi ehdotus josta lähteä liikkeelle. Muitakin ehdotuksia varmaankin on.

Annikki
Viestit: 54
Liittynyt: 08.03.2020 11:02

Re: Anna Johansson, Perniö

Viesti Kirjoittaja Annikki » 25.02.2022 10:31

Aloittajalta rohkenen kysyä, olet varmaankin nähnyt tämän geni tiedon, olisiko tässä tuo Anna Jutila s. 23.11.1891
etsimäsi henkilö?

https://www.geni.com/people/Anna-Aleksa ... 2011296915

https://www.geni.com/people/Arvo-Aleksa ... 2011365822

askouj
Viestit: 7
Liittynyt: 04.01.2019 13:40
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Anna Johansson, Perniö

Viesti Kirjoittaja askouj » 26.02.2022 20:23

Kiitos vastauksista!

Kyllä kyseessä on juuri tuo Anna! Itse hänet sinne lisäsin jokin vuosi sitten ja vanhan valokuvan jossa hän on perinteisessä asussaan, jota hän aina käytti piikana ollessaan eri maatiloilla.

Ja DNA testit olen kyllä tehnyt aina tuonne Y-Fulliin asti (askel askeleelta Y-67 ja Y-111 Y-500) myös mtDNA ja serkkutestit, tuolla Family Tree DNA:ssa. Serkkutestin olen siirtänyt myös parisen vuotta sitten My Heritageen, jossa on isoja osumia, jotka ovat kaikki äitini sukulinjaa.

Ja perinteisen sukuselvityksen kirkonkirjojen kautta isän ja äidin sukulinjojen osalta aina 1700-luvulle asti (niiltä osin kuin ne sieltä on mahdollista) Eli isän isää ei siellä ole!!

Noissa serkkuosumissa olen kontaktoinut varmaan 100 henkilön kanssa, mutta heidän kauttaan ei ole isoisää vielä hahmoontunut esille. Myös kaikki isot Y-osumat on kirjeitse tavoiteltu ja useimmat myös ovat vastanneet. Y-osumien kautta kuulun Hagner-sukuun.

Vastaa Viestiin